Współpracujemy z wieloma znakomitymi fotografami, którzy umieszczają na łamach naszego serwisu swoje galerie zdjęć z rund Rajdowego Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia!
Serwis RajdowyPuchar.pl posiada patronat Polskiego Związku Motorowego, dokładniej ujmując jest oficjalnym serwisem Rajdowego Pucharu Polski. Odwiedź stronę Polskiego Związku Motorowego
Rajdowy Puchar Polski to cykl, który powstał w roku 2009 jako kontynuacja Rajdowego Samochodowego Pucharu Polskiego Związku Motorowego. Ścigają się w nim głównie polscy zawodnicy, którzy posiadają licencję R1 upoważniającą do startów w tzw. drugiej lidze, jaką jest RPP. Aby zacząć starty w Rajdowym Pucharze Polski najpierw trzeba zdobyć licencję R2 startując w rajdach amatorskich, by później - w rajdach okręgowych - zdobywać punkty do licencji R1.
Współpracujemy z wieloma znakomitymi fotografami, którzy umieszczają na łamach naszego serwisu swoje galerie zdjęć z rajdów okręgowych. Zobacz zdjęcia!
Rajdy okręgowe to pierwszy krok po zdobyciu licencji R2 w rajdach amatorskich. Mniejsze wymogi dotyczące przygotowania samochodu, imprezy do 30 kilometrów oesowych, walka nie mniejsza niż w Mistrzostwach Polski. Obecnie rajdy okręgowe organizowane są w całej Polsce przez różne kluby, a czołowym cyklem są Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska.
Wygrana w klasie i ósme miejsce w klasyfikacji generalnej 24. Rajdu Dolnośląskiego potwierdziły dobrą formę załogi Sławomir Strychalski/Marcin Hinz przed ostatnią eliminacją tegorocznego RPP – Rajdem Barbórki Cieszyńskiej. Doskonały wynik w Polanicy-Zdrój pozwolił załodze na objęcie prowadzenia w klasyfikacji rocznej klasy Astra. Sześciopunktowa przewaga znacznie zwiększa szansę na obronę mistrzowskiego tytułu.
Sławomir Strychalski: Za nami 24. Rajd Dolnośląski – był to dla nas bardzo udany weekend. Rozpoczęliśmy od zapoznania, które odbywało się w większości w deszczowej pogodzie. Cięcia zakrętów mocno namokły, przez co kolejnego dnia zmagaliśmy się z dużą ilością błota na trasie. Po raz pierwszy wspieraliśmy się notatkami z zeszłego roku. Była to dla nas nowość, która jednak okazała się bardzo przydatna i skuteczna, bo udało się przewidzieć wiele miejsc, w których mogłaby nas spotkać niemiła niespodzianka. Pierwszy miejski odcinek „Kłodzko” pojechałem bardzo zachowawczo, uważając głównie na półosie, które nie są zbyt wytrzymałe w Astrach. Obyło się bez większych problemów i mogliśmy spokojnie zacząć prawdziwy rajd w sobotę. Niestety, już na pierwszym sobotnim odcinku przebiliśmy oponę na cięciu i jechaliśmy tak do mety siedem kilometrów. To niewyobrażalne, ale od trzech lat łapię na tym odcinku kapcia! Statystyka wygląda tak: dwa kapcie z lewej strony, jeden z prawej J. Mam nadzieję, że odkryliśmy już wszystkie niebezpieczne miejsca na tym odcinku. Pozostałe dwa OS-y w pętli także nie były łatwe, na drodze panowały wymagające warunki, zalegała duża ilość brudu. Podróżowaliśmy na trzech dociętych mediach i jednym dociętym slicku, ale jakoś poszło. Druga pętla była już całkiem przyjemna. Regularnie notowaliśmy czasy w pierwszej dziesiątce rajdu, więc jestem zadowolony. Najbardziej cieszy mnie jednak fakt, że odzyskujemy prowadzenie w klasie Astra i jesteśmy na dobrej drodze do powtórzenia zeszłorocznego sukcesu.
Marcin Hinz: Bardzo, bardzo fajny rajd! Moim zdaniem to najpiękniejsza asfaltowa eliminacja RPP w naszym kraju. Wspaniałe, zmienne i trudne technicznie odcinki otoczone malowniczymi górami w jesiennym nastroju – gdybym tylko miał czas, najchętniej poszedłbym gdzieś na grzyby ;) Co do naszej jazdy, to szkoda przebitej opony, bo mogło być lepiej, ale na to nic już się nie poradzi. Zebraliśmy kolejne doświadczenia, uwielbiamy trudne odcinki i jazdę w niezbyt słonecznych warunkach. Jeździmy starą skorupką, wiec cieszymy się z mety. Przed nami nie ma żadnego słabszego auta, czyli nie jest źle. Dziękujemy kibicom za gorący doping! Podziękowania należą się również dla całego zespołu EvoTech za pomoc w trafnym doborze opon!
Start załogi Sławomir Strychalski/Marcin Hinz w 24. Rajdzie Dolnośląskim wspierali partnerzy: TORINO - transport drogowy, PunktOlejowy.pl. Obsługę serwisową na rajdzie zapewniał EvoTech.
Cookie Control - RajdowyPuchar.pl wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.